Wszyscy na pewno wiemy, że rozrząd Iveco Daily to jeden z podstawowych elementów, jakie muszą być regularnie wymieniane. Panują oczywiście podzielone opinie odnośnie tego, co ile wymiana rozrządu w Iveco Daily 3.0, ponieważ jest to element sprawiający poważne kłopoty dopiero w momencie, kiedy dojdzie do jakiejś poważniejszej usterki i chodzi tutaj głównie o to, by takiej usterce zapobiec. Jak daleko można się posunąć? To oczywiście nie temat na dyskusję w tym miejscu. Tutaj ważniejsza jest kwestia znacznie szersza.
Najważniejszy jest zawsze olej
Części Iveco Daily to jedno, ale płyny to druga i jeszcze ważniejsza sprawa, ponieważ z nimi mamy do czynienia cały czas. Zużywają się po prostu bardzo szybko i konieczne jest ich częste wymienianie. Trzeba to robić dokładnie tak często, jak opisuje to instrukcja wykorzystywania samochodu i trzeba tutaj przede wszystkim zwracać uwagę na przebieg.
Trzeba pamiętać, że Iveco Daily to samochód wykorzystywany przede wszystkim w działalności gospodarczej, co oznacza, że podstawowym miernikiem zużycia pojazdu będzie właśnie przede wszystkim liczba przejechanych kilometrów. Opieranie się na czasie może powodować, że będziemy za późno reagowali na realne zużycie elementów samochodu.
Zamienniki równie dobre co oryginały
Warto wiedzieć też, że części oryginalne Iveco to na pewno zawsze dobre rozwiązanie, ale jeśli zastanawiamy się, czy już trzeba coś wymienić, w naszym procesie decyzyjnym nie musimy brać pod uwagę tego, czy mamy do czynienia z elementami oryginalnymi, czy z tak zwanymi tańszymi zamiennikami. Zamienniki są dzisiaj na tyle dobre, że nie wpływają w żaden sposób negatywnie na działanie samochodu i same się też nie zużywają nadmiernie szybko.