W nowych modelach Iveco zastosowano nowy 3,0-litrowy silnik, będący owocem doświadczenia zdobytego przez Iveco podczas budowy ponad 4 milionów lekkich komercyjnych silników wysokoprężnych. Nowy silnika Iveco oferuje wysokie osiągi, jest ekonomiczny, wytrzymały, niezawodny i trwały. Zmianie uległa też Iveco Daily skrzynia biegów oraz inne części samochodowe.
Zalety nowych silników
Każdy element został zaprojektowany do ciężkiej, długotrwałej pracy. Na przykład łańcuch rozrządu należy wymienić dopiero po 350 000 km. Nowoczesne koło zębate i łożysko oferuje nie tylko najwyższy moment obrotowy w swojej klasie, ale także najbardziej równomierne rozłożenie w całym zakresie obrotów, a także moc wyjściową wystarczającą do sprostania każdemu wyzwaniu. Co więcej, produktywność jest znacznie zwiększona przez szereg czynników:
- mniejsze zużycie paliwa, nawet o 10% mniejsze niż w wersjach z poprzednimi silnikami, dzięki 16 zaworom i dwóm wałkom rozrządu w głowicy
- dłuższe okresy między wymianami oleju i filtra (zamiast 40 000 km 30 000)
- łatwiejsze do naprawy i bardziej dostępne części silnika, co oznacza krótszy czas naprawy, niższe koszty i krótszy czas przestoju
- większy komfort kierowcy, co oznacza lepszą efektywność osobistą, z bardziej elastycznym silnikiem zapewniającym doskonałą zdolność wyprzedzania przy wszystkich prędkościach silnika bez konieczności zmiany biegu w skrzyni biegów i znacznie mniejszy hałas w kabinie.
Automatyczna skrzynia biegów
Zapomnij o sprzęgle i pomyśl tylko o hamowaniu i przyspieszaniu. Iveco Daily skrzynia automatyczna pozwala wygodnie i łatwo prowadzić nowe modele tej marki. Nowa skrzynia ma wiele zalet takich jak:
- wydajność i responsywność
- niższą wagę
- łatwa konserwacja
- wybór między trybem automatycznym a ręcznym trybem sekwencyjnym bez sprzęgła
- zoptymalizowane zużycie paliwa, co oznacza, że automatyczna skrzynia biegów jest jeszcze bardziej ekonomiczna niż manualna skrzynia biegów.
Nowa przekładnia została opracowana we współpracy z ZF i wprowadza szereg innowacyjnych funkcji:
- siłowniki elektromechaniczne, które są prostsze, dokładniejsze i bardziej niezawodne niż komponenty elektrohydrauliczne.
Zintegrowane funkcje rozpoznawanie wzniesień, rozpoznawanie stylu jazdy. A także ergonomiczne elementy sterujące do ręcznego trybu sekwencyjnego, podążające za naturalną reakcją ciała podczas przyspieszania i hamowania.