Nieprawidłowe wartości momentu obrotowego, destabilizacja kierunku i prędkości maszyny, wskazują na konieczność wymiany zużytych mechanizmów. Dotyczy to takich elementów skrzyni biegów jak koło zębate czy łożysko.
Jak działają nowoczesne Iveco Daily skrzynie biegów?
Kupowanie części zamiennych do Iveco Daily skrzynia biegów 40C, 45C, 50C, 55C, 60C, 65C, 70C, 75C w sklepach internetowych, oszczędza czas i pieniądze właścicieli samochodów ciężarowych i osobowych. Wyposażenie techniczne urządzenia składa się z części głównych i powiązanych:
- koło zamachowe amortyzatora (obraca silnik i utrzymuje jego moment obrotowy w locie);
- wał kardana / śruby napędowej (łącznik pośredni między skrzynią biegów a skrzynią biegów tylnej osi);
- tarcza i koszyk sprzęgła (odpowiedzialny za rozdzielenie biegów podczas ich zmiany).
Zasada działania Iveco Daily skrzynia biegów opiera się na ruchu jednostek i sterowaniu dźwignią, gdy bieg jest włączony. Ponadto ruch dźwigni jest określony przez kierunek wzdłużny lub poprzeczny, co gwarantuje obrót środkowego pręta z późniejszym wyborem przekładni.
Przenoszona siła jest przenoszona na linkę, widełki z prętami, synchronizując i blokując koła zębate wału. Moment obrotowy z silnika jest zamieniany na rozstaw osi, który może wytrzymać obciążenia mechaniczne. Działanie skrzyni biegów nie jest kompletne bez synchronizatorów, które wyrównują prędkości kątowe kół zębatych i wału za pomocą tarcia. Sprzęgła synchronizujące zazębiają się z wałem, poruszając się po powierzchni za pomocą połączenia wielowypustowego.
Skrzynia biegów Hi-matic
Iveco Daily skrzynia automatyczna opiera się na dynamice części elektronicznych, hydraulicznych i mechanicznych. Ze względu na elementy hydrauliczne jednostki moment obrotowy jest przenoszony na urządzenie mechaniczne. Część elektroniczna wyczuwa odpowiednie zmiany i przekazuje informacje zwrotne do części samochodowych w oparciu o zmianę biegów selektora. Iveco Daily skrzynia biegów jak wszystkie części samochodowe, powinna podlegać okresowym przeglądom.